Analógia

Beállítások:

 Amikor megvettem a Linn Basik-ot, utána néztem hogyan kell beállítgatni. Szerencsére(?) ezen csak minimális állítási lehetőségek vannak.
Kezdetnek a lemezjátszót vizszinteztem ki. Aztán töltöttem le és kinyomtattam a sablont:



Ezzel lehet a hangszedő merőlegességét és a túlnyúlást beállítani:



 Sok időt el lehet vele tölteni, ha pontosan szerenénk beállítani.

Testelés:

 Volt némi próbléma a kar/hangszedő párossal. A picup zöld érinkezőjét le kell testelni. Az lvx karnál ez nem történt meg ezért egy külön kis vezetékkel oldottam meg:


 Amíg ezt nem kötöttem be, addíg nagyobb hangerőnél halk berregést lehettet hallani.

Motor:

 Volt egy másik gond is, ha 45-ös fordulra váltottam, állandóan visszaesett a szíj a 33-as tárcsára.
 Megnéztem, ferdén állt a meghajtó tárcsa:


Kiderült hogy a motor volt szétcsúszva, ezért állt ferdén a tengelye:



Az alján a  fehér teflon támcsapágy valószínüleg egy tuning alkatrész, a gyári motoron ilyen nincs.A tengelyt hivatott megtámasztani alulról.
A motort összepattintottam és körbe ragasztottam. Így már rendben ment 45-ös fordulaton is:


A motor vezérlő nem túl bonyolult szerkezet, ezen is lehetne tuningolni:



Lemezjátszó alá:

 Próbáltam  a lemezjátszó alá DIY légpárnás alátétet:



 Nálam ez nem jött be, nem tetszett a hangja. (Talán azért mert a Basik 3 nagy szilikon tappancson áll. ami egyébként is imbolyog, a kettő együtt talán túl sok.)

Lemez leszórító:

Ami viszont jól működik, az a lemez leszorító(Record Clamp):




A tervrajzot innen lehet letölteni: Record Clamp

Lemez alátét:

Kipróbáltam többféle anyagot lemez alá, ez tetszett a legjobban:


0.8mm-es balsafa lemezből készült. A felülete elég síma és nagyon könnyű anyag.

Lemez mosó:

Próbáltam a legegyszerűbben megoldani a lemez mosást. Ez lett belőle:


Régi tesla lemezjátszó az alap. Egy fa korong a középrész, kézzel kell hajtani. Izopropil alcohol+desztilláltvíz keveréket egy flakonból rá locsolom a lemezre, egy régi bársonyos lemeztisztító kefével elterítem. Ezután egy átalakított porszívóvéggel leszívom a folyadékot a feloldott kosszal együtt.(Közben kézzel tekerem a lemeztányért.) 



Itt lehet a utánanézni a részleteknek: Teresaudio DIY Record Cleaner


Nincsenek megjegyzések: