MacMini akkuról

 Én hiszek az akkumlátoros táplálásban, drukkolok hogy legyen minél több eszköz, amit akkuról lehet működtetni. Körülnéztem hogy nálam mivel lehetne kezdeni. Az erősítő nem, sajnos a DacMagic sem (váltóáramot kap az adapterről és belül van a tápja, nem akartam szétbontani.) Viszont a MacMini az mehet akkuról!
Találtam leírást autóba építésről, mobil eszközzé alakításról és robot felhasználásról is.
Ez volt a legegyszerübben kivitelezhető: Macmini SMURV
LiPo akkuval: MacMini Surgery
Az adapter 18.5V-ot állít elő, ehhez közeli feszültségekkel müxik. Találtam itthon 18.5V-os lithium akkut, (a másik hobbim az rc modellezés, ott használtam.) ezt alakítottam át a minihez. A táp csatlakozó gyakorlatilag beszerezhetetlen, ezért 2 megoldást szoktak alkalmazni. A computeren belül a csatlakozóról külön vezetékkel ki lehet hozni a táp bemenetet, vagy az adapter kábelét kell elvágni és ide csatlakoztatni az akkut. Én a második megoldást választottam.(Elég barbár dolog, de egyszerübb visszaállítani ha mégsem válik be.)



A kábelezés egyszerű, 3 kábel van. A piros/fekete a táp, a szürke pedig egy iSense nevü vezeték amit 3.3kohm-os ellenálással le kell kötni földre.(Ez olyasmi mint a pc tápokon a "power good".)



A csatlakozók szintén a modellezésből valók. XLR csati talán jobb lehet.
A végeredmény:


Próbáltam 4 cella LiPo-ról is (14.8V). A hűtő ventillátor ilyenkor nem indul el, kb. 10 perc után lekapcsol a hővédelem:


 5 celláról(18.5V) müxik rendesen:


 60 perc zenelejátszás után, kis mértékben emelkednek a hőmérsékletek és  a fordulatszám:


A teljesen feltöltött 5 cellás LiPo akku feszültsége 20.5V. 1 óra után, ez lecsökken 19.5V-ra. A visszatöltött kapacitás 1150mAh, ami azt jelenti hogy a 3700mAh-es akkuról nagyjából 3 órán keresztül lehet működtetni a MacMini-t.(Zenelejátszást feltételezve.)

A hangzás először nem nyűgözött le. Kevésbé érdekes, laposabb lett. Aztán hosszabb hallgatózás után kezdtek előjönni új részletek. Leginkább a magas hangoknál észlelhető a változás, eltűnt egy kis "reszelős" torzítás ami elfedte az apró részleteket. Most már jobban tetszik a hangzás akkuról mint alcesről. (Az alces nagyon jól teljesített, a többi eszköz még mindíg arról megy.) Kipróbáltam az ellenpróbát is, visszatettem tápra de így már nem tetszett, az akku jobb.

Nincsenek megjegyzések: