A planarizmus kora

Az előzőekből már talán kiderült hogy szeretem az érdekes, különleges megoldásokat (a hifiben is). A régi hifimagazinban teszteltek egy magneplanar MGIIIa-t, ami nagyon tetszett. Nem gondoltam hogy valaha is lesz ehhez hasonló hangsugárzóm.
2009 nyarán az avx fórumon hirdettek egy SMGb-t, elég kedvező áron. Utána olvasgattam. Az derült ki hogy időtálló a cucc, a tekercset kell általában visszaragasztani a membránra ami nem egy bonyolult feladat.(tudom hogy furán hangzik de tényleg nem vészes.) Aztán még azt írták hogy jó érzéketlen, sok watt-al illik hajtani. Az erősítőm 150w-ot tud 4ohm-on, ez elég. A mélyhang átvitelről írták még hogy az kevés lehet. Na ezt majd meglátjuk. Egy accuphase erősítőről hajtották de az már elkelt, ezért vittem az enyémet, meg egy cd játszót forrásnak. Igazából arra voltam csak kiváncsi hogy müxik-e rendesen és hogy mennyire tudja meghajtani az erősítőm. Rendben volt minden, elhoztam őket. (Egy golf hátsó ülésén utaztak 200km-t, eléggé frászban voltam hogy ne sérüljenek. Később mikor szétszedtem megnyugodtam, elég robosztus konstrukció, nem különösebben sérülékeny.)
Itthon bekötöttem meghallgattam és borzasztóan szóltak! Az volt a gond hogy a panelek mögött minimum 2m-nek kellene lenni, de ezt az én szobámba nem tudtam megoldani, mert a hosszú fal mentén voltak elhejezve. Na ekkor kipakoltam a szoba közepére a rövid falaktól jól elhúzva, így már rendben volt. Át kellett pakolni az egész szobát. Muszáj volt mert annyira döbbenetesen jól szólt! Mélyhangoknál valóban nem megy túl mélyre és van egy "diszkós" (kb. 80-100hz) kiemelés(talán ezzel próbálják kompenzálni a valódi mélyek hiányát), de a tere és a részletek mindenért kárpótolt.


A fenti képen a tároló pozíció van. Zenehallgatáshoz ki húzom őket előre, az ágyat behúzom a szoba közepére hogy szimmetrikus legyen, és egy széket elviszek a szoba másik végébe(a szemköszti rövid falon levő beépített szekrény elé). Semmi komoly kb. 1 perces pakolás :


A hangfal kábelt lecseréltem Nordost FlatlineGold-ra:


 Egy picit élénkebb mint az AudioNote volt, a planar nyugalmához pont jó.

 Evók és planarok:



Az aktuális rendszer:
  • MacMini
  • CambridgeAudio DacMagic
  • CambridgeAudio Azur 740A
  • Magneplanar SMGb
  • Hivox Alces 3
  • Nordost FlatlineGold hangfal kábel,DIY ezüst ic,Valhalla Cu2+ táp kábel




      Nincsenek megjegyzések: