Egy év zanzásítva

 Na az előző bejegyzés után megint eltelt 1 év, összefogalom egy postban.

Az ifi idsd nano-t használtam usb/spdif átalakítónak, ezt leváltotta egy “oem” Audiobyte Hydra Z:






A vintage Meridianokon felbuzdulva, kalandvágyból vettem egy Theta DSPro Progeny DAC-ot is:




Van rajta AES/EBU bemenet is, a Hydra Z egyszerre tudta táplálni a Meridian 203-al, az előfokon meg tudtam kapcsolgatni hogy melyik szóljon. Nem tudtam eldönteni melyiket szeressem 👻🤡
 A Theta tömörebb/szikárabb/dögösebb, a Meridian meg színesebb/érdekesebb volt. 

Az SMS-100-at meg lecseréltem egy SMS-200-ra:



 Talán a hangja is jobb valamivel, de inkább az a lényeg hogy erre még jönnek update-ek.
Offline file-ok hallgatásakor nincs gond, de pl. a Tidal protokol változik időnként, ennél szükséges firmware-el követni a változásokat. 

Az aktuális konfig:

TIDAL -› SotM SMS-200(usb) -› Audiobyte Hydra Z(spdif) -› Meridian 203 -› Meridian 201 -› Hypex UCD180 -› Magneplanar SMGB

A munkahelyi fejhallgatós lánc is változott. 
Lejátszó az RPI netwotk player lett(rpi+kali+audiophonics es9038 dac):



Aztán nézegettem megint az rtings.com-on a fejhallgatós “soundstage” listát. 


Ezen az AKG 702 előrébb van a 712-nél, ráadásul az “imaging”-en is jobban szerepelt.
Na lássuk, vettem egy vadiúj 702-t.



Mindenben igazuk volt az rtings-en, valóban jobb az “imagine”, kontúrosabbak a hangszerek, a “soundstage” is szélesebb. Viszont voltak albumok ahol hiányzott a K712 +3dB-s mély kiemelése.
Otthon volt éppen egy Theta dac, ami ugye dögösen szól, gondoltam teszek vele egy próbát.
Ehhez kellett egy AES/EBU board a RaspberryPI-re:


Audiopohics DigiPi+AES(ami igazából TeraDak) volt a könnyen elérhető:

https://www.audiophonics.fr/en/dac-and-interfaces-for-raspberry-pi/audiophonics-digipi-aes-toslink-tcxo-digital-interface-aes-ebu-for-raspberry-pi-p-13316.html

Na ez a board a Theta dac-al, odab@sz a K702-nek 🙀👽😎 


Ez a konfig nagyon rendben van így, néha még sok is a mély. A tér széles, egy picit előre is rak hangszereket amikor jó napja van 👻

Az aktuális fejhallgatós lánc:

TIDAL -› RPI-AES/EBU -› Theta DSPro Progeny -› Schiit Asgard 2 -› AKG K702




 



Nincsenek megjegyzések: