Vintage fejhallgató vol 1 (AKG K340 1978)

“A Blast from the Past: AKG K340” (superbestaudiofriends.org)


Megint ott tartottam hogy az otthoni és a munkahelyi rendszer is rendben volt, nagy megelégedéssel hallgattam. 

Nade ilyenkor mindíg szembejön valami.....

Amikor a fejhallgatókat keresgéltem 2 éve, felfigyeltem az AKG K340-re. Perverz műszaki megoldás, elektrosztatikus/dinamikus hibrid, 5db passzív rezonátorral, 1978-ból.(pontosabban elektret, mert nem igényel bias feszültséget a magas driver, “előre fel van töltve”) 

Hős korszak volt ez az AKG-nál, nagy kísérletező kedvvel(k240 sextett/diffusefield, k280 parabolik, K1000, stb).  A headfi-n  nagy rajongó tábora van, modding hegyek vannak hozzá, valaki azt is írta hogy a második legjobb fejhallgató amit az AKG valaha csinált.(az első természetesen a K1000)




Na pont volt egy ilyen eladó, makulátlan állapotban:


Háromféle verzió létezik belőle, a bassheavy, a normál és a basslight. 
Az enyém a zöld driveres, basslight:


Tiptop állapotú de egy kis felújítást azért végeztem rajta.
Indulásnak a fülpárnákat cseréltem újakra. A szervíz manualból megtudható az eredeti AKG rendelési szám: 2058Z1001. 
A magyarországi forgalmazót megkerestem, volt nekik raktáron:


Ezen kívül még az önbeállós fejpánt gumiját cseréltem le, mert meg volt nyúlva:



Sajnos ez az alkatrész már nem elérhető, pótolni kell valamivel.
Headfi-n hajgumit ajánlanak:


Nekem ez nem vált be, gyengébb volt mint a megnyúlt eredeti. Viszont egy gumi tömítő gyűrű az pont jó erre a célra:






Na így már tényleg makulátlan az állapota, a hangja pedig varázslatos 😍  Ezt a hozzászólást a megvásárlás után találtam, de tökéletesen leírja amit én is hallottam:


Nagyon finom részletező a magastartomány és még jobb a jelenlét érzet, ráadásul van mélységérzet is a jobb albumoknál. Zseniális, de tényleg.

Innen viszont már nincs visszaút..... folyt köv! 😉🙀

TIDAL -› RPI-AES/EBU -› Theta DSPro Progeny -› Schiit Asgard 2 -› AKG K340

 

Nincsenek megjegyzések: